Skapa framgång med rätt ställda frågor

I det här inlägget ställer jag tre viktiga frågor för framgång där formuleringen är det som skiljer från motgång. Jag vill visa dig hur rätt ställda frågor kan påverka dig till det bättre, läs mycket bättre.

frågor för framgång Kicki Westerberg Ekonomisk pt

Negativt prat inuti ditt huvud är ett typiskt exempel på sådant som har en tendens att fylla dig med negativa känslor och dåligt självförtroende. Bara genom att ändra frågeställningen så kan du även förändra sättet att se på din framgång.

Här kommer tre vanliga frågor som du säkert har ställt dig någon gång.


Tänk om ingen köper det jag erbjuder? Det finns så många som erbjuder samma sak som jag gör. Varför ska de handla hos mig.

Fråga för framgång nr 1

Prova den här varianten istället. Vad kan jag erbjuda som verkligen gör nytta på den marknad där mina idealkunder finns? Det är lätt att du förälskar dig i det du säljer, din fina kurs eller det supereffektivt programmet. Du har jobbat så länge med att ta fram eller producera den och det blir nästan som din baby. Det viktiga här är att du istället håller fokus på nyttan och resultatet för kunden. Så fundera över vilket värde du tillför dina kunder och hur du kan göra det ännu bättre. PS glöm inte att det är det här du ska kommunicera utåt.


Tänk om de tror att jag är en bluff? Känner du igen dina tankar, inte är jag någon expert inte. Visserligen har jag lång erfarenhet men det finns så många andra som är mycket bättre än jag.

Fråga för framgång nr 2

Nu testar vi en ny variant. Hur kan jag fokusera på att förbättra livet för mina kunder? Så släpp din expertis., släpp dina erfarenheter och fokusera på dina kunders problem. Att flytta tankarna från dig och ditt till din kunds tillvaro ger dig precis det du behöver för framgång, kundfokus.


Varför tar det så lång tid för mig? Alla andra lyckas mycket fortare än vad jag gör. Lika bra att lägga ner.

Fråga för framgång nr 3

Även här handlar det handlar om att ha rätt fokus. Du måste börja här och nu. Jag brukar säga att det tar 12-36 månader att bygga upp eller förändra ett företag. Så ge inte upp för tidigt. Du måste inte förändra 100 personers liv på en gång. Se det så här istället. Vem kan jag förbättra livet för idag genom det jag erbjuder? Här menar jag precis det jag säger, VEM, fokusera på en person i ditt nätverk eller på din e-postlista. Gör något för just den personen, om du kan hjälpa en person per dag så kommer du sakta men säkert att bygga ditt drömföretag.

Här hoppas jag att du börjar att se ett mönster, att det handlar som att flytta fokus från dig till dina kunder. Som du kanske vet så är det omöjligt att fokusera på två saker samtidigt och göra det bra. Så denna enkla men ytterst effektiva förändring har alla förutsättningar att skapa framgång för dig.

På min FB live 25 augusti ger jag dig två frågor till. Om du läser detta efteråt kan du titta i ändå. Jag sänder live på min FB sida Ekonomisk PT varje fredag klockan 10.00 från vecka 26 och framåt.

Lämna gärna en kommentar om hur du ser på saken.

Similar Posts