vill du vara en Mercedes Benz?

kvalitet eller kvantitet, vilken väg väljer du?

Du skulle aldrig gå in till en Mercedeshandlare och fråga om de hade något enkelt som du kunde får köpa lite billigare. Kundens förväntan på varumärkets status är en viktig del i prissättning av dyra produkter och tjänster. Oftast kan du inte finnas både på lågprissidan och på den dyrare högstatussidan.

Om du vill göra riktigt exklusiva paket av dina tjänster får du här två tips.

  • Titta på vad dina konkurrenter erbjuder och lägg dig högre men fyll dina paket med ännu mer värde i stället för att pruta på priset. Ha som utgångspunkt att erbjuda det bästa på marknaden inom ditt område.
  • Välj ut vilken kund du vill skall köpa din exklusiva dyra erbjudande. För att konceptet skall lyckas måste du nå rätt kunder som har behovet och viljan att betala. Det kan vara svårare att hitta dem men när du väl har gjort det kommer du att se att det är värt allt extra arbete.

vem vill du vara på prisernas stjärnhimmel?

Similar Posts